SKRÄDDARLEXIKON

Om lexikonet:

Skräddarlexikon, utgiven av Sveriges Skrädderiförbund, inbunden i svart blankt hårdband. Storlek 215 x 153 mm, 166 sidor fullmatade med beskrivningar och teckningar av ett stort antal nutida och äldre plaggtyper.

Den innehåller accessoarer, delar av eller till plagg, tyger och tillbehör liksom uppgifter om vissa benämningar inom hantverksyrkena och konfektion. Tex skräddarsytt, måttbeställning, Haute Couture, skrå.

Artiklar om mode, form, fason, plaggtyp och uppträdande mm. Ca 1200 uppslagsord totalt, många med historisk bakgrund och uppgifter om varifrån benämningen kommer. Boken är en omfattande uppslagsbok i litet format. En guldgruva för alla som sysslar med kläder, både elever och erfarna och dessutom en vacker och intressant presentbok, även till den som inte är i branschen.

Köp ditt lexikon av oss

För att beställa gör en överföring på 310:- till Skandiabanken 9159-707807-9. I detta är moms och porto inräknat. Skriv namn och lexikon i meddelandet så skickas boken omgående.
Klicka samtidigt på "Beställ här" och skriv namn och fullständig adress

Större antal, minst 10 ex, kan sändas mot faktura och till rabatterat pris. Beställning och prisuppgift: Eva Lundholm, tel 08-792 15 80, eller mail: eva@fikonlovet.se

Medlemmar:

Subventionerat pris för medlemmar: 205:- inräknat moms och porto.